torsdag 1. september 2011


Her har jeg laga et kort med magnolia trykk, og en liten lomme med en tag i bak.
Kortet står av seg selv og er superlett og lage.










Her kommer det en liten forklaring på hvordan du kan lage et sånt kort.

Du tar bazzil 6x12
scorer på 5 1/2, 6 og 6 1/2

For og få hullet i midten forran har jeg brukt en oval dies.
å det samme gjør du på mønsterpapiret forran.

Lim på mønsterpapir forran, sett i morivet inni kortet + gelatinplaten forran over det ovale hullet. Og pynt i midten inni kortet.

Sett på et mønsterpapir bak og lag et litt i mindre et i lengden et og bruk en punch for å få et fint mønster på kanten øverst på arket.
Lim har du kun i kantene så du får plassert en tag i lommen.


Trykk en tekst på en tag, eller rub ons. Og bruker et swirl stempel for å få trykket i kantene på taggen.
Det har jeg forresten gjort på mønsterpapiret forran og bak på kortet også.

Lim sammen kortet i toppen også er det bare og pynte i vei!

Alt er svartet med distress ink, motivet er farget med distress reinkere,
Div blomster, rub-ons (rub-on ruller er forresten veldig kjekkt og bruke, gjør ting mye lettere en ispinne.), magnolia motiv, bånd, charms, spellbinders dies, puncher, lim.
Gelatinplater får du kjøpt på mat butikken. :)

Et lite tips til sverting av kanter.
Jeg bruker disse, hadde ikke klart meg uten! ;)


Klem fra Ragnhild!

1 kommentar:

AnnChristin sa...

Kjempe flott kort, og eg syns bloggen er super.
Veldig artig at papirplaneten har laget seg en blogg, og kommer nok innom her ofte. Så no skal eg kose meg gjennom hele bloggen :)
Svertesvampene er virkleig en måting :)